xxx

twórczo, odtwórczo, coś nowego... ludwikar@poczta.fm
Dziękuję za odwiedziny, dziękuję jeżeli zostawisz komentarz


Obserwatorzy

sobota, 3 listopada 2018

Mozaika

Czas listopadowy, to czas zniczy, przeplatany w wielu sklepach z bombkami - czas trudny. Myslę, czy by było inaczej, gdyby to święto wspominania Zmarłych zostało po staremu - czyli na wiosnę. Mam wrażenie, że zadumę potęguje czas listopadowy, jesienne mroki, krótkie dni, często wiatry i deszcz (przynajmniej u nas).. Odeszli - ale zostali z nami. Czekają na naszą modlitwę, to największy znak związania, bliskości, miłości. Swoim życiem TU wybieramy jak chcemy żyć TAM. Tym co odeszli daj Panie odpoczywanie w pokoju, a nam tu pokój i opamiętanie.

Wzory mozaikowe kusiły mnie czas jakiś - wydawały się takie skomplikowane, że nawet się im dobrze nie przyjrzałam - i to był błąd. Az tak skomplikowane nie są, straszą (jak to często bywa) - na zapas. Mądre dziewiarki mówią ; weź druty i próbuj, bo "na sucho" wszystko jest dwa razy bardziej trudne. Skusiłam się na książkę, popatrzyłam - no trudne ( a jeszcze w tym okropnym języku) i pewnie bym odłożyła na czas jakiś - pomyslałam jednak , że spróbuję i wtedy mam czas na odłożenie - albo nie. Pierwsza próba nie zachęciła mnie , no to podjęłam drugą. Zajrzałam do kopalni wiedzy i pomocy, czyli TU i - wszystko jasne. Dziekuję Jolu, nieustannie podpowiadasz mi jak robić i zrobić.
Jola odsyła tam do Makunki, więc ja już dodatkowo nie będę. 
Skorzystałam z porady (właśnie Joli) by część mozaikową robić grubszymi drutami - tak zrobiłam i to jest bardzo ważna podpowiedź. Przy blokowaniu widać, jakie to ma znaczenie . Polecam tę radę.
W trakcie pracy, oczywiście sprułam ze trzy razy, bo brzeg wychodził mi bardzo niezadowalająco. Popatrzyłam na TO i napisałam z prośbą o podpowiedź co zrobić, żeby brzeg był właśnie taki śliczny. Dzięki za podpowiedzi. Ciągle nie jestem zadowolona z brzegu przy mozaice, nie satysfakcjonują mnie te oczka brzegowe (wyif) w moim wykonaniu. Wszelkie podpowiedzi mile widziane, chętnie posłucham, pouczę się, żeby było lepiej. Oczywiście, chyba nikt nie wątpi, że będzie nastepna mozaikowa chusta. ! Będzie, chociaż rozsądek podpowiada, żeby spasować. Ile chust można mieć???
Co ja mogę, że przestać nie mogę????? Może ktoś zechce, to zwolni się miejsce w szafie :)
Kolor mi się przekłamuje na zdjęciach. To jest brąz, ale nie taki smutny (czasem na zdjęciu kumpluje się z wrzosem, fioletem).

Projekt TU
Włóczka TU  kolor słomkowy - 520m / ciemna podobnie
TU zdjęcia ciemnej włóczki , co pozwoli chyba mieć prawdziwszy obraz tego koloru, zakupiłam ją dawno temu TU
druty nr 3,5 w części mozaikowej, 3,25 w pozostałej































































Dużo zdjęć, wiem - ale jak zrobiłam i miałam kłopot z wyborem, to co mi zależy :)

Dziekuję, za każde odwiedziny, każde zajrzenie tu. Jeżeli zechcesz zostawić komentarz, to bardzo sie ucieszę. Każdy komentarz jest dla mnie ważny. Dobrego dnia :)

26 komentarzy:

  1. Wspaniała chusta ,to jedno zdjęcie z drewnem w tle powaliło mnie na kolana cudne.
    Jeszcze bardziej pokazuje urodę chusty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię po przerwie :) Jak miło, a Twoje pochwały bardzo mnie cieszą Dziękuję :)

      Usuń
  2. Maraja
    Chusta piękna jak zwykle.
    Mnie najbardziej podoba się ostatnia fota pozostale też ala Malutka suuupeer.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marajo zgadzam się z Tobą w 200%. Dziekuję Ci :)

      Usuń
  3. Cudowna chusta! Właśnie zaczęłam zabawę z mozaiką na okrągło i coś mi wychodzi🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łomatko, na okrągło? Czekam na finał z ogromną ciekawością. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziekuję, dziekuję. Mario zawsze mnie wspierasz. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Piękna, każda Twoja chusta sprawia, że zachwycam się na nowo Twoim talentem. Pozdrawiam otulona Twoim dziełem😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję, prawie sią zarumieniłam czytając taką pochwałę. Pozdrawiam Cie serdecznie

      Usuń
  6. Piękna mozaika w spokojnych kolorach, w słusznym rozmiarze! Śliczna stokrotka na ostatnim zdjęciu 😆Ostaranio też poczyniłam mozaike wg wzoru Nordic Romance Dropsa, nawet się polubiłyśmy z nową techniką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to tak jak - też sie polubiłysmy.Ciekawam Twojego dzieła. Gdzieś się da zobaczyć ?

      Usuń
    2. Pani Ludwiko wrzuciłam fotkę na raverly pod wzór Nordic Romance ( jako Marcepa) , niestety nie robię tak świetnych zdjęć, ale mam nadzieję, że kiedyś dojdę do wprawy. Pozdrawiam !

      Usuń
    3. Dzieki za informacje, już była, popatrzyłam.... :)

      Usuń
  7. No i proszę: nowa technika i piękna realizacja, jak zwykle u Ciebie, pozdrawiam i do następnego...

    OdpowiedzUsuń
  8. Takiego wzoru nie widziałam ! Piękna i oryginalna chusta. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię :) Cieszę sie, że zaskoczyłam nawet Ciebie :) :)

      Usuń
  9. Bardzo ciekawa, tym bardziej, że zestawiłaś dwa wzory. Przypomniało mi się jak lata temu robiłam córce przewlekanym sweter.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ludwiczko, zrobiłaś piękną chustę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu dziekuję bardzo. Bez Twojej pomocy pewnie by mi zeszło duzo dłużej :)

      Usuń
  11. Piękna jest ta Twoja chusta! Mozaika jeszcze przede mną - tym cenniejsze są wszystkie wskazowki i podpowiedzi, co zrobić, żeby była jeszcze piękniejsza. Zakochałam się w tych wzorach, odkąd je zobaczyłam w sieci, a na żywo to już zupełne szal-eństwo. Mam nadzieję, że kiedyś będę miała okazję dotknąć Twojej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie okazja do wzajemnego pooglądania i pomacania :)

      Usuń
  12. Ludwiko, ona jest CUDNA!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Ci bardzo. Cieszę się i dziergam nastepną mozaikę :)

      Usuń