xxx

twórczo, odtwórczo, coś nowego... ludwikar@poczta.fm
Dziękuję za odwiedziny, dziękuję jeżeli zostawisz komentarz


Obserwatorzy

niedziela, 17 lutego 2019

Cyklamenowe róże

Mozaika, mozaika, mozaika trwa. Zauroczyła mnie totalnie, ta mozaika. Zazdroszczę tym, którzy mają zdolności tworzenia wzorów, bo mozaika daje chyba nieograniczone możliwości. Mnie pozostaje odtwarzanie - i zaczyna być ubogo. Przy okazji wypróbowałam nową (dla mnie) włóczkę, ze sklepu ze sklepu Liloppi . Ta nitka, to shetland wool., angielska. W czasie robienia zdarza się rozdwajanie, trzeba uważać, sprawia też wrażenie nieco szorstkiej - po wypraniu łagodnieje i pęcznieje. O tej nitce można na stronie sklepu poczytać. Miałam chęć zrobić Valley of roses Sylvie Rasch, z książki Mosaik. Na raverly nie ma tego wzoru, ale w książce jest. Pojawienie się oferty sheltand w Liloppi zachęciło mnie dwoma kolorami, które wydały mi sie odpowiednie dla tego projektu : kolor  kingpisher i  cyclamen zgrały sie super. Cyclamen ma straszną wadę, nie chce dogadać się z aparatem. Trochę sie uparłam i zdobyłam na wysiłek znalezienia opcji wzmacniania barw, jednak wzmocnienie czerwieni bardziej wzmocniło odcień fioletu. No cóż, takie mam zdolności.
Chusta jest średniej wielkości, 220x105 cm. Wyrobiłam po ok 130 g z każdego koloru. Druty nr 3,0 i 3,5. Podoba mi się, że przy podwójnych drutach, chusta ładnie sie blokuje, nic nie ściąga i ten sposób będę stosować w mozaice zawsze. Dzięki  Joli, (szkoda, że przestała pisać bloga ). Proszę, popatrzcie Myślę, że będą takie (tacy) którym się podoba , komuś się nie spodoba - normalne. Teraz kusi mnie (mozaika też) ale także stary, sprawdzony entrelac. 
 Popatrzcie 












































21 komentarzy:

  1. Maraja
    Widzę że mozaika podbiła Twoje serce. Jak zwykle wydziergane z dbałością o szczegóły.
    Piekna
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna piękna mozaika :)Podziwiam za cierpliwość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuję. Tu nie trzeba wielkiej cierpliwości, mysle, że mniej niz przy farbowaniu :)

      Usuń
  3. Piękna! Podziwiam chociaż kolory nie moje. Ale fajnie dobrane. Jak tylko skończę pewne zobowiązanie, zaraz zabieram się za mozaikę. Już nie mogę się doczekać. Wełna czeka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna śliczna mozaika w ciekawych kolorach.Musiała być pracochłonna , ale efekt wow! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję bardzo. Mozaika jest łatwa w robocie :)

      Usuń
  5. piękna ta chusta, dobrze przeczytałam że wzór w książce tylko? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję bardzo. :) Tak wzór tylko w książce (przynajmniej ja na rav nie znalazłam)

      Usuń
  6. Piękna,piękna chusta. Pozdrawiam serdecznie Emilia

    OdpowiedzUsuń
  7. Ludwiczko, jesteś mistrzynią w mozaice, kolory cudne- moje ulubione:)

    OdpowiedzUsuń